tisdag 19 maj 2009

Härlig ridtur!

I natt jobbade jag och det var inte kul ... Jag säger bara maginfluensa! Stackars gamla människor som blir så sjuka - vet ju själv hur man känner sig efter att ha varit magsjuk, jag blir väldigt matt och ynklig... Hur känner då inte de som är dubbelt så gamla och inte kan sköta sig själva?? Jag vill inte veta...
Var trött efter natten så sov lite för länge idag för att bara ha jobbat enkelnatt. Men men, är kroppen trött ska den få vila. Inte utan att det var lite nervöst att vakna upp - kör det inte lite i magen?! Vågar man släppa en morgonfis ;)!? Peppar peppar, klockan är nu halv elva på kvällen och jag känner mig helt okej. Kanske det hjälpte att äta vitpepparkorn som vi gjorde i natt!?

I kväll tog jag Góffi på en härlig skogstur med lite klättring och naturhinder längs vägen. Jösses va kul han tyckte det var när jag styrde honom mot hinderna - kändes som han växte 5 cm på höjden och över seglade vi!! Jättekul tyckte både Góffi och jag! Jag är värsta fegkärringen i vanliga fall men på Góffi känner jag mig trygg och säker. Är nöjd med valet av häst, har svårt att tänka mig att jag skulle kunnat hitta en bättre - tack Sigrid för jag fick förtroendet att ta hand om din Góffi i sommar :)!

Ska försöka varva ner nu, känner mig speedad - helt fel dygnsrytm med andra ord. Jobbar igen på torsdag och sen lördag. En hattig vecka men that's life när man är timvikarie - är tacksam att jag har ett jobb att gå till och som jag trivs med (med undantag för 'magsjukenätter' då...)

God natt på er - sov gott!
Ulrika

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Usch, magsjuka.....och behöva hjälpa andra när jag knappt kan det när jag är magsjuk själv, hua.
Men det är tur att det finns människor som du, ni har alldeles för lite betalt bara.
Roligt att du trivs med din lilla islänning, du får ge ägarinnan ett erbjudande hon inte kan motstå ;)

Tina sa...

"Mina" gamlingar har inte fått magsjuka som tur!! Vi hade däremot problem med lunginflammation och tyvärr klarade inte alla det så bra, de var ganska deppigt ett tag:(

Härligt att du trivs så bra med sommarhästen, får du ha honom nästa sommar också?