fredag 20 mars 2009

Vårkänning!

Idag är det vårdagjämning - dag och natt är lika långa - och imorgon är dagen liiite lite längre än natten! Visst känns det skönt efter en lång och grå höst/vinter. Bakslag lär det väl bli men det är ändå härligt att veta att det blir ljusare och ljusare för varje dag som går. Kameran fick följa med ut i början på veckan - solen sken och det var 9-10 plusgrader! Här följer några bilder.
Ebba i en inte allt för smickrande vinkel - jösses vilken stor snok hon fick på detta foto...

Putte vill minsann inte vara med på bild!
'Ja ja, okej då - jag ställer väl upp.' Tungan hänger efter att ha lekt 'döda-marsvinet-från-Ikea'
med stor inlevelse. Ikearåttan har klarat sig än så länge...
...men för marsvinet och den lilla sälungen är allt hopp ute...;)
Spår efter något lurvigt - undrar vad?!
Blivande rabarberpaj:)!!
Härligt med vårblommor!
I kväll kommer Anna ner från Växjö och imorgon bär det av ner till Malmö med 'Putte' för att ställa honom för Pia Prahl på SV-09. Övernattning i Höganäs på lördag för att sen ställa på årets första special på söndagen för Ulrica Göransson . Jag får avlägga rapport efter helgen.
Och i nästa vecka ska jag provrida en islandshäst som jag eventuellt ska ta hem på foder from maj - håll tummarna för att vi passar ihop Góffi och jag!
Nej nu ska jag inte sitta här när det är så fint väder ute - hundarna har precis jagat postbilen längs staketet så de är uppvärmda för en långpromenad :) Ha det så bra allihop!
/Kram, Ulrika

Inga kommentarer: