måndag 2 mars 2009

Bloggtorka...

Har inte varit på hugget sista tiden vad gäller bloggandet. Inte vad det gäller annat heller kanske;) Det har varit så tråkigt väder som inte tillåtit att kameran följt med ut och hundarna blir så skitiga att de får spolas av både nu och då efter att ha varit ute i sörjan...Roligare perioder på året finns ju om man säger så :(
Vad passar då bättre än att drömma sig tillbaks till sommaren 2005 när Anna och jag tillsammans med Jesper och dåvarande flickvännen Linda åkte till England! Åh vad härligt att titta på bilderna och längta tillbaka - bara måste åka till England och Skottland igen, det föll mig verkligen i smaken (med undantag för den otäcka vägkrogsmaten...). Här kommer ett gäng med bilder från den roliga resan! För visst hade vi skoj Anna 'darling'!Anna med sin kamera - det var så vackert längs med kusten på vår väg upp mot Skottland. Många kort bidde de'! Mäktiga vyer!
Skottland - here we come! Passerade gränsen precis i skymningen, det tog bra mycket längre tid att köra än vi hade trott...
Fina blomsterarrangemang på en av Edinburghs' mysiga gator.

Edinburgh castle - imponerande bygge!
Passerade en grisfarm på väg söderut från Skottland - snacka om frigående lyckliga grisar!

Drottningens vakthund;) Svårflirtad grabb...
Gullig butik på en av Windsors' shoppinggator.
I New Forest gick hästarna fritt - vilket härligt hästliv!
Ingen resa till England utan att ha sett Stone Henge.

Matsedel från en typisk Engelsk vägkrog - blörk vilken dyr och osmaklig mat...
Bästa upplevelsen på hela resan - att få se Pat Jones i ringen med sin underbara Wellknowe Chieftain. Tyvärr finns de inte med oss längre...
Anna och jag har sagt att vi någon gång ska åka tillbaka till England, - det vore så himla kul!! Anna, du spelar väl på V75?! Och jag skrapar Trisslotter i parti och minut men än så länge räcker inte vinstpengarna längre än till Bräkne-Hoby med Kustpilen... Men skam den som ger sig! Plötsligt händer det...!
Nu är det dags för hundarna att gå ut en sista gång innan det är läggdags - husse sover redan gott. Han är vettig han som går och lägger sig i tid. Själv kommer jag aldrig i säng före midnatt, nattuggla som jag alltid varit. God natt med er! / Kram, Ulrika

8 kommentarer:

Anonym sa...

Detta är ju helt otroligt! Tänk att jag satt och tittade på Englandsbilderna i går kväll också och tänkte att jag nog skulle uppdatera med dem. Nu blev det ju bilder på tulpaner i stället men hur komiskt hade det inte varit om vi båda två lagt in bilder från samma resa som vi gjorde för flera år sedan. En annan sak också, Pat var ju bara för störtskön...
Längtar tillbaka. Ska vi åka till sommaren?

Anonym sa...

Jag vill också följa med..... det är min drömresa, att bila runt i England och Skottland på sommaren. Titta på alla fina hus på landsbygden och givetvis besöka någon utställning. jag var i Skottland när jag var liten, och älskade det.
Liz

Anonym sa...

Har du också åkt på bloggtorka?
Jag håller med. det händer inte så mycket just nu, bara hundpromenader men vi får se, det kanske blir bättre.
Jag håller tummarna för trissvinst, själv vann jag 2000kr på Keno :)

Kram från Lidhultsgänget.

Anonym sa...

Här är en till som har bloggtorka, är det kanske något virus? Jättefina bilder från England, kunde ju ha varit där i helgen om det nu inte var så svårt att få hunden med sig:( Fast det är nog trevligare på sommaren!!

Anonym sa...

Hej på er i Tubbarp
Visst är det lite tråkigt just nu händer inget särskilt faktiskt.
Men vi har anmält oss till utställningen i Stockholm jag o Lisen
så det blir väl några nu när det var tomt i den lilla magen.
Skottland är nog härligt min bror var där för en vecka sen mest för att titta på fotboll men dom hann med omgivningarna också o han tyckte det var jätte fint.
Det skulle vara trevligt att åka dit för att ställa ut man skulle vara några som samlade sig o tog sällskap.
Ha det gott Ulla o flickorna i Närke

Anonym sa...

Vilka härliga bilder, ett drömresemål för mig med! Ulrika, nu när vi inte är lika välkomna på natten längre så kan vi ju ta en sväng om till england, tiden ligger ju framför oss;) kram kram Noomi

Anonym sa...

London har jag varit till, men jag måste verkligen sätta upp Skottland och övriga England på min måste-åka-till-lista =) Himla fina bilder!

Gun & Mia Jansson sa...

Oj vilka härliga bilder, lätt att drömma sig bort en stund!