måndag 30 mars 2009

Hoby 29/3

Igår hade Labradorklubben en inofficiell utställning i ridhuset på Naturbruksgymnasiet i Hoby. Efter att ha jobbat fredag och lördag natt gick jag upp i hyfsad tid på söndagen för att kunna åka dit i sällskap med min kamera. Pelle rastade pojkarna (om ni visste vad tomt det är i Tubbarp utan Ebba...) så de fick stanna hemma. Blött väder och ett skitigt ridhus i kombination med beardisar är inte så kul:(
Ellen Dyke var där och ställde sin Kim, de blev BIR av 4 anmälda mopsar men oplacerade i gruppen. Kenneth's gula mopsvalp (kennel Lilla Hawaii) blev BIS-3 så han var nog ganska nöjd:)

Sprang på min gamla ridkompis Carin och hennes fina flattetik (Almanza nånting). Passade på att ta några kort som jag skickade till henne idag. Tiken vann gruppen och blev slutligen BIS-4! Carin är lycklig ägare till en fin islandshäst så det blev lite hästprat också - kanske ska vi träffas i sommar för att rida tillsammans, skoj skoj!

Carin's unga flattetik blev BIS-4, GRATTIS!

Ser snäll ut!
Svansen var inte still en sekund - suddig blev den..!

Hon var en cool flatte, väldigt lugn och sansad.

Här har vi Kim, Ellen's kelgris.

"Jag gör allt för dig matte"
Jag föredrar faktiskt de svarta mopsarna framför de gula - kanske för att de jag känner är betydligt lugnare i temperamentet.
Kenneth's BIS-3 valp
Och igen...
...och igen.
Vem detta är kommer jag inte ihåg, annat än att den bor hos Ingrid Dyke i Nävragöl på kennel Basil's.
Samma namnlösa hund igen.
Vad ser folk hos dessa djur???!

Ursäkta mig alla mopsälskare men jag kunde inte motstå frestelsen, ha ha!
(Ellen, Owen, Ingrid och Eva är på väg hem.)


Jag åkte hem och hämtade mina pojkar för att sen följa med sällskapet hem till Eva på en fika. Tack för en trevlig eftermiddag!

Pussa era hundar - vi vet inget om morgondagen...

Kram, Ullis

5 kommentarer:

Anonym sa...

hej din gamle moppshatare ;;)

Julia sa...

Vilka fina bilder. Är du fotograf? =)

Pernilla sa...

Från en icke mopsgillare till en annan, dom är inte vackra ;)
Men var det inga beardisar där? alla fall inga tillräckligt snygga för bild eller?
Hoppas det går bra för er, men jag förstår att det är tomt.
// Kramar till er.

Liz sa...

Underbart söta små hundar du har fotat ,-)))) Du gillar verkligen att retas med oss mops älskare...
Soliga hälsningar/Liz

Anonym sa...

Kan bara hålla med dig Ullis ang mopsarna kan inte i min vildaste fantasi förstå vad de ser i dessa djur,.........

Tiffany & Tommy på armen sovande