onsdag 2 september 2009

På återseende...

Så kom då dagen när jag skulle behöva säga 'hej då' till min härliga sommarkompis... Var ute i stallet igår kväll och gosade med Góffi, grät en skvätt och trodde det skulle klara sig med det. Men si det gjorde det inte! Tårarna kommer ganska lätt på mig nu för tiden, är det åldern eller är det hormoner (som i och för sig kan ha med åldern att göra;) som spökar ?!!?
Känns bra att Sigrid tycker att jag tagit väl hand om Góffi, att han ser lagom gödd och musklad ut. Förstår att hon har längtat efter att få hem honom :) !!
Skickade med lite foton som jag tagit under sommarens gång - kul att de uppskattades Sigrid! Jag vet att jag kommer att träffa Góffi igen, är välkommen att hälsa på och rida om jag vill när jag ändå har vägarna förbi (och det har jag ju ibland eftersom syrran numera bor i Kalmar). Men det var ändå väldigt tungt att säga 'hejdå' - fast jag vet att det egentligen är på återseende!
I väntan på Sigrid så fick hästarna gå och beta i trädgården tillsammans en sista gång.
"Mmmm, mat är gott!!"
Góffi är redo för hemresan - svansen är lindad och hönätet packat!
Góffi med sin ägare Sigrid!
Góffi tycks säga ett sista 'hej då' till Crona som står uppe i hagen.
"Tack för en trevlig sommar!"
Allt har ett slut - så även Góffi ;)
TACK SNÄLLA SIGRID FÖR ATT JAG FÅTT LÄRA KÄNNA DIN UNDERBARA HÄST! OCH TACK GÓFFI FÖR 4 HÄRLIGA MÅNADER!!!

Inga kommentarer: