söndag 13 september 2009

SUCH Malinda's Don Juan

Som jag skrivit i ett tidigare blogginlägg skulle jag gå ner för landning strax innan Sofieroutställningen efter att ha svävat i det blå sen Putte blev BIR på specialen i Ronneby. Sagt och gjort, landningen gick bra och det var bara att ta nya tag inför helgens utställning;)
Anna och jag körde ner till Skåne redan i fredags em för att slippa gå upp mitt i natten och köra tidigt på lördag morgon. Bodde på vandrarhem i Höganäs där vi hade fredagsmys med pizza och allsköns snacks och godis på rummet (vårt nya liv börjar på måndag, eller hur Anna!?) Putte blir bortskämd när han är med, får mycket kel och gos av Anna som han gillar skarpt:)! Somande strax innan 23, mätta och goa.

Utställningsdagen bjöd på fint men ack så fuktigt väder - gräset på Sofiero hade kunnat tjäna som bete till en stor flock kossor, långt och väldans blött... Förutom det är ju Sofiero en väldigt vacker park att få vara i, lätt att man missar att se hur vackert det egentligen är när man har full fokus på sin hund och sig själv.

Dagens domare var Nina Lönner-Andersson, kennel Alistair's. Jag var väldigt nyfiken på vad hon hade att säga om min Putte! Hon dömde honom som liten valp i Falsterbo där hon lovordade honom, ska hon gilla honom även som vuxen?! Och YES, det gjorde hon!!!
Putte vann öppenklassen med CK och blev sedan placerad 4 i bhkl, framför honom stod tre champions. Och vad innebär det? Jo, certet gick till min lille Putte som nu kan titulera sig SUCH MALINDA'S DON JUAN!!!!!! TJOHOOO VA GLAD JAG BLEV!!!!
Putte's kritik lyder som följer:

" Underbar maskulin hane Härliga proportioner Härligt huvud och uttryck Snygg överlinje Välvinklad fram och bak Bra förbröst Djup välformad bröstkorg Något kort brant kors Utmärkt benstomme Underbar päls Utmärkta vägvinnande rörelser Välpresenterad Härligt temperament "
Anna var ju för söt, hon hade gjort ett kort till mig som jag fick när vi skulle packa in i bilen inför hemresan. "Hallå, kände du detta på dig eller?! Att det skulle gå så bra för Putte?" Visst är kortet fint!
Och väl hemma i Tubbarp med den nybakade championen fick jag en present också. Tack gulliga Anna, du är en härlig vän!
På köksbordet stod denna välkomnande bukett med röda rosor till Putte och mig med ett gulligt kort - tack Pelle, du är också söt:)!
Vem blir inte glad för en härlig bukett rosor:)!

Vill tacka Pernilla som bjöd oss på god fika som grattis till championatet, det var mumsigt må jag säga! Blir väl skönt att slippa Putte som konkurrent om certen i fortsättningen;)
Ett stort GRATTIS Marie Ullatti till Mimosa's BIR och BIG-R, det är en riktig pärla du har:)! Och grattis till Jansson's alla fina barn som vinner både här hemma och i England. Avelsgruppen såg finfin ut!

Jaha, efter den här helgen är det åter dax att lyfta och tillbringa lite tid i det blå - det har jag inget emot ;)

Tack Anna för detta kort! Vilken fin hund:)


TACK ALLA SOM GRATULERAT MIG PÅ ETT ELLER ANNAT SÄTT!

10 kommentarer:

Pernilla sa...

Grattis ännu en gång till dig och din champinjon :)

Kramar från Lidhultsgänget.

Anna Lycksäter sa...

Än en gång GRATTIS till dig och fina Putte! Nu får ni slåss med de "stora" pojkarna :)

Tack för en trevlig liten utflykt med "svulleri"... Nu blir det nya tag i morgon. Få se hur länge det varar denna gången...
Förresten, inte var du så suddig på bilden jag skickade som nu är när du lagt ut den väl?

Kram!
Anna

ulla sa...

STORT GRATTIS till dig o din kanon fina Putte jag har som jag tidigare nämt beundrat honom sedan han var liten.

Ha det gott o Kram till er båda

Ulla o flickorna

Anonym sa...

Grattis till championatet! Vilket vackert kort på Putte. Nu blir det väl Puttevalpar så småningom;) Hälsningar Bodil , Eddie & lilla Dino

Tina sa...

GRATTIS till Cert och Championat!!!

Linda sa...

GRATTIS!!!!!!

Anonym sa...

Hej Grattis till PUTTES Championat i höganäs kannon.
Du hadde en trevlig fredags mys i Höganäs det var mer änn vad jag hadde jag hadde en kanon full ägarina av vårat boende mycket får man vara med om här i livet.
Kram
Liselotte M

Anna Lycksäter sa...

Var bara tvungen att gå in och kolla på snygge Putte igen!

Kram

Hanna sa...

Grattis till championatet!

Sara sa...

Stort Grattis till Svamp titeln på din snygging, det är han helt klart värd :D