måndag 21 september 2009

Crona!

Crona och jag börjar lära känna varandra bättre och bättre för var dag som går. Märks att hon har börjat 'landa' i sin nya tillvaro. Tiden efter att Góffi åkt hem var hon väldigt stressad och nervös... Hon var inte alls tillfreds, stackarn... Tydligt att hon saknade sin kompis! Nu funkar det bra att ha henne ihop med både Melinda och Jesper, de har verkligen blivit kompisar. Skönt !!
Har longerat henne några gånger och det funkar jättebra, mycket bättre än jag väntat mig (kul att bli positivt överraskad !!). Hon lyssnar fint på mina röstkommandon och mitt kroppsspråk. Har börjat rida henne också. Till en början gick det inget vidare... Superstressad och envis uppe på det gav hon mig verkligen något att bita i :/ ( Hjälp, saknar coola Góffi!! )
Men så idag på rundan stämde liksom allt! Hon var lugn och sansad att fixa iordning, stod stilla och rikigt njöt av att bli ompysslad. Och väl uppe i sadeln kändes hon inte alls så hetsig och stressad som hon gjort tidigare - så kul när man känner att det går åt rätt håll !! Vi var ett gäng på 5 hästar som var ute och Crona gick ofta och gärna i täten med spetsade öron - så härligt att se henne trivas! Känns som om vi är på god väg att bli riktiga kompisar, Crona och jag :) !! Crona i kvällssolen

1 kommentar:

Pernilla sa...

Tackar så mycket för gratulationerna :)
Vad roligt att det börjar funka med Crona, du ska se att hon kommer att bli lika fin som Goffi när du är klar med henne.
// Kram