söndag 8 februari 2009

PERCY 8 ÅR!!

HIPP HIPP HURRA FÖR PERCY IDAG! Tänka sig att det redan är 8 år sedan den dramatiska natten då Eva och jag fick köra iväg till Läckeby djursjukhus med Ebba som inte riktigt ville komma igång med sitt värkarbete. Precis när vi svänger in mot Läckeby 'ploppar' Percy ut bak i skuffen ("Honom ska jag ha!") på Toyotan där Eva ligger på alla fyra och försöker vara Ebba behjälplig. Ha ha, en syn för gudarna! Nu kan man skratta åt eländet men då var det inte så roligt, jag var livrädd att förlora Ebba... Men allt gick bra och idag kan jag njuta av tre generationer beardisar!! Vi skänker Anna Lycksäter och hennes fina Bettan en tanke denna dag då det även är Bettan's födelsedag. Tyvärr gick hon bort alldeles för tidigt samma år som Percy föddes... Som tur är har Anna Bettan's båda avkommor Cajsa och Sune, snart 12 år gamla!Köpte en ny hundbädd till Percy som han här inviger med att utföra "nedre toalett"... Han tvättar sig så han nästan tappar andan, han glömmer att hämta luft.
"Slurp, nu är jag fräsch som en nyponros!" Tja, frågar ni matte så är jag inte lika övertygad om det...
Jag frågade om Percy känner av någon ålderskris nu när han blivit veteran. "Ha ha, åldersnojja får du stå för matte. Jag känner mig som en unghund fortfarande!" Tji fick jag...
Jag har jobbat i natt och sov till 13-tiden idag. Till min stora förvåning var det riktigt fint väder när jag vaknade, i natt var det snöblandat regn och allmänt tråkigt... Efter jag ätit frukost packade vi in oss i bilen och åkte ut till Tromtö naturreservat, tänkte det kunde bli en fin födelsedagspromenad för Percy. Här kommer lite bilder från rundan!Välkommen ut i naturen! Pelle och hundarna knatar på över stock och sten.
Vackert februariväder!
En liten paus på berghällen med vacker utsikt. På våren när bokskogen grönskar är det så himla fint i naturreservatet. Det råder koppeltvång så det är lika bra att lyda... Trots det fina vädret mötte vi inte en enda människa, konstigt eller hur!?
Härlig orörd natur.
Märkliga svampar eller vad det nu är som växer på trädstammen.

Inte fy skam att bo så vackert!
Det låg 100-tals, eller kanske 1000-tals fåglar inne i viken. Man ser dem väl knappt på fotot men de är där någonstans ;)
"Håll i gång i skogen!" Ebba har tydligen hittat något mycket intressant att köra ner nosen i medan Putte och pappa Percy drar mot matte som sitter på huk och fotar.
Vi var ute och gick/fotade gott och väl 90 minuter så både hundarna och vi var härligt trötta när vi kom hem. Jag hoppas att Percy är nöjd med sin födelsedag! Ikväll blir det säkert någon extra god 'topping' på maten, vi får se vad köket har att erbjuda!
Avslutar dagens inlägg med en blombild. ( Kul Pernilla;) )
Imorgon är det måndag igen och då står det bl a ridning på schemat. Hoppas att det inte fryser på nu när underlaget är ganska hyfsat ute i markerna och paddocken. Jag håller tummarna! Nu ska jag krypa ner under ullpläden i soffan och knäppa på dumburken. Trevlig kväll önskar vi från Tubbarp! / Ullis

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tja, jag grattar väl Percy än en gång! Ni verkar haft en skön och vacker promenad och till skillnad mot Pernilla så uppskattade jag bilden på blomman lika mycket som Percy uppskattade sin tvättning av de nedre regionerna...

Kram i snöovädret!

Anonym sa...

Grattis Percyy på födelsedagen.
Önskar Lidhultsgänget.

Anonym sa...

Grattis lite i efterskott Percy! önskar Bodil & Eddie