fredag 13 februari 2009

Invigning!

Igår hade min bardomsvän Petra invigning av hennes och kompisen Therese' "Village"-butik i Karlskrona. Funderade fram och tillbaka om jag skulle åka. Hade jobbat natten innan och skulle börja jobba kl 21 på kvällen igen och dessutom var det inga roliga vägar... Men jag ville verkligen vara med på deras efterlängtade kväll så jag satte mig i bilen och körde in mot Karlskrona.

Med facit i hand kan jag säga att jag hade stannat hemma, E22:an var glashal mellan Listerby och Karlskrona och strax innan Nättraby hade det precis hänt en olycka som jag med viss fasa kunde passera innan E22 stängdes av i en timmes tid. Otäckt...Hoppas de inblandade klarade sig bra. Läste i tidningen idag att det både varit spädbarn och hundar med i bilarna...

Nog om det, väl inne i Karlskrona steg jag in i den mysiga "Village"-butiken och blev inspirerad av alla härliga färger! Butiken var välfylld med både varor och kunder och tjejerna var nöjda med kvällen. Tack för inbjudan!!
Petra hade fullt upp denna kväll! Anna är djupt försjunken i Villagekatalogen.
Butiksinnehavarna av den fina butiken: Petra & Therese
STORT LYCKA TILL!
Inte helt oväntat fastnade jag för den 'rosa' delen av butiken...!!
Anna har hittat väldoftande te som hon skickar vidare till Carina (som inte hamnade på bild denna kväll.)

Självklart handlade jag lite när jag ändå hade halkat in till 'storstan', bl a tre härliga porslinsägg, träbokstäver som bildar ordet 'LOVE', en ljuslykta (hade ju knappt några innan..;)), våriga servetter och siffran 7 att skruva upp på fasaden.

Love is in the air!

Rosa ägg, offcourse:)!

Nu tar jag fredagkväll, blir 'På spåret' som är mycket underhållande när Filip och Fredrik är med. Imorgon ska jag ner till Flyinge och heja fram min kompis Annika och 'hennes' hingst Avon som det gått riktigt bra för på bruksprovet. Hoppas kunna få några fina bilder på honom.

PS:
Som svar på Pernilla's undran var snön i Tubbarp är:

HÄR ÄR DEN!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken mysig affär, där går det nog att shoppa loss ordentligt ;)
Och den där snön på tassen var väl ingenting, då ska du se en äkta Lidhultsbeardis.
När man inte ens orkar lyfta in dom i badkaret för dom är så tunga med jättebollarna på tassar och mage, ja till och med skägget.
Tack och lov att det är kallare nu......

Anonym sa...

Hej vilken mysig butik jag älskar inredning förutom mina flickor som naturligtvis ligger först på intresse listan. Verkligen fina bokstäver du köpt .
Ha en bra alla hjärtans dag från oss i Närke Ulla Lisen Maja Ida