måndag 13 april 2009

Tipspromenad

I förmiddags gick vi tipspromenaden i Karlsnäs tillsammans med mamma och pappa. Solen har lyst på oss idag med, vilken härlig påskhelg det varit! Som vanligt var det många svåra frågor, det blir ofta rena gissningsleken för min del ;) Vad mamma höll på med idag vet jag inte - vid 12:e frågan trodde hon att vi var klara för då var hennes tipsrad på 13 frågor redan ifylld... Nu är det ju bara äran och ½ kg kaffe som står på spel så det var inte hela världen att det blev lite tokigt, eller hur mamma?!

Karlsnäsgården

På denna fotbollsplan har Pelle sprungit och jagat boll många många gånger!
Första delen av rundan går fint längs med Ronnebyån...
...för att sedan fortsätta genom tallskogen. Här står Pelle med svärföräldrarna, djupt koncentrerade för att kunna lösa fråga nr 7!
Första gången vi gick tipsrundan utan Ebba... Känns konstigt med bara två hundar men jag börjar vänja mig så sakteliga (lilla gumman, saknar dig!)
"Ja vad säger du Ann-Britt, ska vi slå till med ett kryss?"

Efter rundan följde jag med hem till mamma och pappa för att fika. Pelle körde direkt till Järnvallen där KSK skulle spela träningsmatch. Verkar som Pelle var nöjd med grabbarnas insats idag - skönt det för då är han på gott humör när han kommer hem ;)
Mamma och pappa gottar sig i solen med kaffe och hembakta bullar.
Söta blåa blommor!
När jag körde hem stannade jag till hos Ingela och pratade en stund. Hon höll lektion för barnbarnet Wilma och en tjej som heter Ronja (tror jag...). Wilma är 4 år och totalt orädd - tänk om en annan kunde få lite av hennes mod! Passade på att fota henne. Visst ser hon för söt ut när hon rider på den gamle trotjänaren "Mirre" :)!

Wilma ser så nöjd ut när hon rider "Mirre". Gulligt ekipage!

Hade själv tänkt rida idag men jag tar det imorgon istället. När jag kom hem fortsatte jag att fixa med stängslet och tiden bara rusade iväg. Men nu är jag så gott som färdig, ska bara köpa några fler grindhandtag och byta ut de otäcka fjädergrindarna som nu sitter där. Jag riktigt ser hur hästarna fastnar med sina långa svansar i fjädern, får panik och sliter med sig halva staketet då de skenar iväg... Livlig fantasi, jag?! Man kan inte vara nog försiktig ;) Ska fixa fler handtag imorgon då Anne och jag ska åka upp till Börje's i Tingsryd. Ska bli kul att träffa Anne och en räkmacka på Börje's kommer att sitta fint :)!

Avlsutar med ett härligt kort på min söte Percy som fortfarande inte kan smälta att hans son fick gå på date i påskhelgen när han fick vara utan... Suck!

Nu somnar jag säkert gott efter att ha tillbringat största delen av dagen ute i friska luften - GOD NATT!

Kram, Ullis

PS: Ångrade mig, söta Putte-Fnask få avsluta dagens bloggande - skitig i skägget som vanligt men go ändå! God natt igen :)

3 kommentarer:

Pernilla sa...

Hihi, jag skrattade gott åt din mamma ;)
Vad snopen hon måste ha blivit :)
Jag saknar att gå tipspromenad, det gjorde jag nästan varje söndag i oxelösund.
Hoppas påsken varit skön, ni har väl haft samma underbara väder som oss kan jag tro :)
// Kram från Lidhultarna.

Anonym sa...

Vårhälsningar från Finland! Håller tummarna för att det blir många vackra så Puttisar om några veckor;) Bodil & Eddie

Tina sa...

Vad mysigt med tipspromenad! Jag läste och läste och trodde era resultat skulle stå:)

Jag har sett hästar fastna med svansen i fjädergrindarna så du gör helt rätt i att byta ut dem, sen blir de ändå förstörda för eller senare varje gång man tappar dem:)

Ha det super!!