söndag 12 april 2009

Islandshästträning i Hällevik

I fredags morse ringde klockan vid 6... Ni som känner mig vet vad jag tycker om tidiga mornar - NOT :( !! Men nu hade jag något trevligt att se fram mot - Saskia hämtade mig vid 7 och sen styrde vi kosan mot Hällevik där hon skulle hålla kurs för sju ryttare. Väldigt intressant att få se många olika hästar och hur Saskia instruerade dem för att just det ekipaget skulle jobba på rätt sätt. Man såg verkligen skillnaden på en del hästar när ryttaren kom åt rätt 'knappar' och när poletten trillade ner, mycket lärorik dag. Åh, fy f-n så ridsugen jag blev och längtan efter Góffi blev större och större för varje häst jag såg. Snart kommer han!

Hade kameran med mig - här kommer några av hästarna som fastnade på bild!

Men hallå, kan man bli annat än förtjust i såna här söta pållar eller, jag bara undrar!?!

Söt eller hur!
Saskia's första elev var Tina och hennes skäck.

Detta sto var en ny förmåga både för dess ägare (haft henne i 2 veckor) och för Saskia. Hon verkade vara en trevlig häst.Klart snyggaste och läckraste hästen idag! En musblack med väldigt mycket go i sig - en mycket tilltalande häst.
Den här gillade jag - också! De tränade ökningar i tölten och hej vad det gick i kurvorna!

Vi hade underbart väder med strålande solsken hela dagen och trots att jag smörjt in mig med solskyddsfaktor var näsan tämligen röd när jag kom hem... Tack för en trevlig dag Saskia, jag följer gärna med igen! Och snart är det mig du får 'drilla' på volten, ska bli så kul så kul (och jobbigt jobbigt) !!
Hemma strax innan kl 14 och strax därefter bar det av ner mot Skåne och Östra Sönnarslöv, mer om det i nästa inlägg.
/ Ullis

Inga kommentarer: