söndag 5 april 2009

Helgen redan slut

Vilken underbar helg det har varit - våren slog verkligen till med besked! I lördags var det hela 17 grader och det var inte utan att man blev lite svetter' då vi jobbade med att stängsla hästhagen bakom huset. Kanske Pelle ångrar sin julklapp nu när han får jobba och ligga i för att leva upp till den ;) !? Ja, som ni förstår har jag bestämt mig för att Góffi ska få bli min sommarkompis - det kändes så bra att träffa både honom och hans ägare att det inte var mycket att fundera över. Så någon gång i början/mitten av maj blir jag med häst:)!! Längtar! Min systerdotter Emma ska bo hos oss i sommar och då ska hon hyra en av grannens hästar - hon ville hellre det än att åka till England på kombinerad språkresa/ridläger. Konstig unge ;) Det måste innebära ett gott betyg för moster och Pelle eller?! :) Du är välkommen Emma!

Den här söta busken blommar på bar kvist innan den sätter blad , minns bara inte vad den heter... Någon som vet?!

Uthyres: 3-rummare med fin utsikt över Tubbarps by


Putte och Percy hoppar över stock och sten på våra promenader!
Idag var far och son precis uppskruvade på rundan, Putte gick och sniffade och dreglade som sjutton och Percy ville rida på Putte titt som tätt... Misstänker att det är löptikar i byn. Och mycket riktigt fick jag det bekräftat på kvällsrundan då jag träffade Elin och hennes två tikar (en Amstaff och en Jack Russel). ' De är i höglöp båda två! ' Jotack, kunde tro det med tanke på pojkarnas beteende tidigare idag. Putte ska snart få stilla sina lustar då han får besök av sin första flickvän, undrar vad Percy har att säga om det...?!

Här letar de godis som matte slängt ut - först till kvarn ;)

Och hoppar de upp på stenen får de godis igen - om de sitter fint det vill säga. 'Vi väntar på dig Percy...' Percy har väldigt svårt att hålla sig i skinnet när kameran kommer fram, han går igång på ljudet och tycker det är JÄTTEskoj! Jag vet, han är lite konstig...

Och hopp igen! Här har jag lekt lite med fotot och gjort om det till en tavla i ett bildredigeringsprogram .

Percy med en av sina många flaskor och 'blänga-på-matte-blick'. Det ligger flaskor längs våra rundor lite varstans - får nog snart ta med en ICA-kasse och samla in dem ;) Det är inte alltid de kommer hem från rundan förstår ni...

Cirocco verkar också trivas i vårsolen! Han kommer ofta fram till staketet då vi går förbi, nyfiken på hundarna som han är!
Hade väl inget mer på hjärtat idag - ville bara säga att helgen varit bra och hoppas er också varit det.
Med hopp om fortsatt fint väder!
Kram på er, Ullis

2 kommentarer:

Anna sa...

Vilken fin buske ni har. Tror min moster kallar den för kattepissebuske... Inget hedrande namn. Har du luktat på den?
Hundarna verkar haft en rolig promenad.
Vi hörs!
Kram Anna

Tina sa...

Vilka härliga bilder på pojkarna!! Skönt med häst i sommar, ser framemot en massa bilder!

Kram från oss