söndag 12 april 2009

Putte & Mimosa!

Så kom äntligen dagen då Putte skulle få träffa Mimosa och leva upp till sitt namn - DON JUAN! Efter att ha kommit hem från Hällevik i fredags em, rastat hundarna och ätit lite körde Putte och jag ner till Östra Sönnarslöv. Marie hade svårt att få ihop tiden då hon har två nyfödda goldenkullar hemma så jag tyckte att jag lika väl kunde köra ner till henne. Sagt och gjort, hundarna fick träffas, tycke uppstod och 10 minuter efter vi kommit fram satt de ihop och Putte's första date var ett faktum! Så skönt när allt går så enkelt och smidigt. Nu är det bara att hålla tummarna för att det blir BC-valpar på kennel Honeytaste i mitten av juni :)!!
Liten har blivit stor...
SUCH Honeytaste Star Quality
"Mimosa"
Känns inte så länge sen Putte och hans syskon låg och diade mamma Bonnie. Putte är valpen med svarta pricken i huvudet.

Putte fick till sin stora glädje träffa Mimosa idag med, påskdagen! Denna gång kom Marie och John upp till oss i Tubbarp där solen sken - i Skåne var det molnigt och kallt... Det blev en enkel och snabb parning även idag med en halvtimmes hängning. Mimosa hann knappt innanför grindarna... Lille John sov under tiden och vaknade lagom till hundarna gled isär - vilket praktexemplar av tvåbent valp ;) Och vad han hade vuxit sen jag var nere och hälsade på! Kläderna han fick av mig såg ut som mindre tält då för drygt 1 månad sen för att nu passa alldeles utmärkt. Snacka om tillväxt!
Man blir hungrig av att vara med mamma på utflykt.

Är så impad av John's minspel, beskymmersrynkorna i pannan är ju bara för söta :)! Han skrattade så gott mot mig men så fort jag tog upp kameran kom rynkorna tillbaka... Nästa gång kanske jag kan fånga ett leende!? Här några kort på lillkillen.
"Hmm... Känner jag dig?"
"Åh men vänta, nu känner jag nog igen dig."Putte var nyfiken på den lilla människan som var på besök - inte ofta han träffar så små barn.


Putte är säkert nöjd med sitt påskfirande - hoppas ni också har haft en skön helg. Ja den är förresten inte slut än, annandag påsk kvarstår. Då blir det förhoppningsvis en ridtur borta hos grannen och sen fortsatt arbete med att stängsla klart i hagen.
God natt från Tubbarp!
Kram, Ullis

3 kommentarer:

Tina sa...

Håller tummarna för en massa Puttebebisar:) Spännande!!

Anonym sa...

Ja vi som sagt hoppas att Putte kunde få till att på riktigt , skulle vara kul om han fina gener går vidare till nån annan !!
du tar så fina bilder =) kom gärna hem till oss snart å fota , så skoj de skulle vatt

puss & kram !! ps skulle hälsa från humlan hon tyckte du va trevlig

Hanna sa...

Vilken lyckad påsk ni verkar ha haft! Hoppas det blir små Putte-bebisar nu =)