onsdag 30 december 2009

I'm back!

Hej på er!

Som ni säkert förstått har jag haft en väldigt kraftig släng av bloggtorka, lika torr som november var blöt kan man säga ;) Men nu känner jag att det är dax för ett nytt försök så här har ni mig!

Näst sista dagen på år 2009, inte utan att man ser tillbaks och tänker på vad det givit. Jag kan ju inte rabbla upp allt, förstås, men 2009 var året då:

- vår älskade Ebba lämnade oss för att flytta till hundhimlen (saknaden är väldigt tung...)
- min kära syster med familj flyttade till Kalmar från Norrköping = närmre mig !!
- Putte vann en stor specialutställning på hemmaplan och blev champion !!
- jag fick lära känna den underbara hästen Góffi (tack Sigrid!), vilken sommar !!
- jag började jobba som personlig assistent tack vare en snäll granne :)
- jag tittade på 'Dansbandskampen' (OMG...) tack vare The Playtones Heja Kallinge!
- jag blev fodervärd åt islandshästen Crona !!
- jag fyllde 41 (kan det stämma??!)
- jag sa upp mitt medlemsskap på gymmet... (jag var ju aldrig där!!)
- jag inte lyckades bli av med mitt sötsug (godis och kakor är gott!)
- jag började betala av mitt CSN-lån
- jag förhoppningsvis blev lite klokare :/

År 2010 är snart här så jag passar på att önska Er alla ett riktigt
GOTT NYTT ÅR!!

Avslutar detta blogginlägg med lite bilder. Ha det gott - på återseende!
Kram, Ulrika
Putte och Percy på språng.
Percy har sin vana trogen alltid något i munnen på våra promenader.
Den förbjudna vägen...

I hästarnas sommarhage finns det mycket att sniffa på...

Här var det kallt må ni tro! Men sååå vackert!

En vacker promenad i härligt vinterlandskap.Putte försöker gömma sig i snön för pappa Percy men... ...pappa är inte blind förstår du Putte!
Tjoho, ta mig farsan om du kan!
Hundarna älskar verkligen snön - de blir så himla pigga och lekfulla :)
Spring spring bus bus bus!!!


Fakùr och Crona gillar också snön.

2 kommentarer:

Anne Sandberg sa...

Tjooohoooo she is back =)

Pernilla sa...

Välkommen tillbaka :)
Härliga bilder på grabbarna.
Önskar ett gott nytt år till er alla.
// Pernilla & Boys.