lördag 2 januari 2010

Trött tröttare tröttast...

Idag har det varit en ovanligt slö och trött dag - jag var inne och jobbade i nattpatrullen fredag natt och det märks att jag numera är inställd på dagarbete. Jag blev riktigt trött framåt småtimmarna och det var himla skönt att komma hem och lägga sig efter att hästar och hundar fått sitt :) Men som alltid var det kul att träffa 'nattsuddarna' och att tjäna lite extra pengar, ja det är ju aldrig fel!


Det var en trött Ulrika som vaknade framåt eftermiddagen, känns som jag skulle kunna sova hela dagen. Efter välbehövligt kaffe (vad gjorde man utan denna välgörande dryck?!) tog jag hundarna och kameran på en uppfriskande promenad. Det biter ganska bra i kinderna men det är skönt med friskluft! Här kommer några bilder från dagens runda.

Solen hänger kvar över trädtopparna.

Birded collie har väl alla hört talas om! (eller vad säger du mamma!?)
Det är så härligt att se när hundarna busar med varandra - jag tror de trivs med livet!
Putte bjuder in farsan till lek!
Putte!

Percy spelar död..

Nästa gång ni hör av mig här så hoppas jag att jag har goda nyheter - vi väntar med spänning på att Putte's flickvän Zoya ska valpa vilken dag som helst nu :)!! Ha en skön lördagkväll!

Må så gott! / Kram, Ulrika

2 kommentarer:

Anne Sandberg sa...

Då måste du bara ha en till ju !!!!
åhh så ljuvligt

Anonym sa...

God fortsättning på det nya året
Vad spännande med små Puttisar
Kan bara bli bra med den stiliga killen.

Ha det gott från oss alla på Hairbodys